ANIMOTO in het Onderwijs


Op momenten als dit baal ik er van dat ik geen les meer geef aan studenten. Want dan had ik tenminste een betere mogelijkheid om te achterhalen wat zij er van zouden vinden dan nu.
Want ik ben er namelijk nog niet helemaal uit of het nou een perfecte toevoeging is of een overbodige feature die studenten direct weg klikken.

Waar heb ik het over? Nou, Animoto biedt docenten de mogelijkheid om voor hun klas gratis gebruik te maken van de ‘uitgebreide’ versie van hun dienst. Dat betekent dat filmpjes langer mogen zijn dan 30 seconden en dat je ze ook (eenvoudig) kunt downloaden.

Met Animoto kun je heel eenvoudig filmpjes maken die bestaan uit een combinatie van muziek en foto’s die op verschillende manier in elkaar over vloeien. Op deze pagina kun je een aantal voorbeelden vinden van gebruik ervan in het onderwijs.

Zelf vind ik de muziek onder het filmpje bij dit bericht lekker en heb ik hem daarom wel een paar keer afgespeeld. Maar of ik nou een beter beeld heb van wat deze docent in zijn geschiedenis lessen gaat behandelen weet ik zo net nog niet. En of ik er niet snel genoeg van zou krijgen als al mijn docenten dat zo deden idem.
Maar ja, ik ben ook al een oude knar aan het worden…

Top of flop? Zijn er docenten in Nederland die dit gebruiken en kunnen laten weten wat onze klanten er van vinden?

0 0 stemmen
Bericht waardering
4 Reacties
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
janien
15 jaren geleden

Een hele tijd geleden, toen ANIMOTO van start ging, heb ik hem eens geprobeerd – niet als onderwijstool welteverstaan, gewoon als foto-albumpje, mijn klas in een activiteit van de Vlaamse Wetenschapsweek … , als aanvulling bij hun verslagen: http://janien.wordpress.com/2007/08/2

Fred Zelders
15 jaren geleden

Kan je iets zeggen over de hoeveelheid werk die in het maken van zo’n filmpje als deze gaat zitten?

Pierre
15 jaren geleden

Hoi Fred, zie: deze post voor een poging tot een antwoord op je vraag.

Fred Zelders
15 jaren geleden

Dank Pierre!

Betekent dus dat het niet alleen van de student af hangt of het aan gaat slaan. Ook de maker moet zijn Doe-ik-’t-of-doe-ik-’t-niet afweging maken.