Inschrijven kan via dit formulier.
Promovendi die aan het woord komen:
Hanneke Theelen (ESoE/FLOS)
Simulations, interpersonal skills, and well-being
Het onderzoek gaat over simulaties in de lerarenopleiding om vaardigheden in klassenmanagement te verbeteren. Een belangrijk onderdeel betreft 360-graden videos van klassensituaties die met VR-brillen bekeken kunnen worden.
Marjon Baas (Saxion)
Hoe vindt OER adoptie door docenten plaats en welke factoren beïnvloeden dit
Online en blended leren worden steeds vaker ingevoerd om efficiënter gebruik te maken van de contactmomenten, maar hierbij wordt de behoefte aan kwalitatieve online leermaterialen steeds groter. Wereldwijd is de adoptie van deze open leermaterialen is nog erg laag. Docenten zijn de primaire actoren die verandering kunnen bewerkstelligen en daarom is het belangrijk om meer inzicht te krijgen in de factoren die het delen en hergebruiken kunnen beïnvloeden.
Kirsten de Ries (HAN)
Spelend veranderen: mentale modellen van leraren veranderen door middel van een spelsimulatie
Onderwijs dat uitgaat van de onderwijsbehoefte van leerlingen vraagt een andere manier van het organiseren van onderwijs. Leraren zijn zich vaak niet bewust van het systeem hierachter. Tijdens dit onderzoek wordt een spelsimulatie ontwikkeld heeft als doel leraren bewust te maken van dit systeem en het belang van congruentie daarbinnen. Er wordt onderzocht of door de simulatie de mentale modellen van leraren veranderen en wat die veranderingen kan verklaren.
Rianne Conijn (UvT)
Patterns in assignment responses
Learning analytics maakt het mogelijk om, op basis van gegevens van grote groepen lerenden, patronen in gedrag in beeld te brengen. Dit onderzoek verkent de bruikbaarheid van keystroke data en eye-tracking als instrumenten voor dataverzameling.
Renée Jansen (UU)
Self-regulated learning and learner behavior in online education
Self-regulated learning (SRL of zelfregulerend leren) is belangrijk in online onderwijs. Doordat lerenden de mogelijkheid krijgen te studeren wat ze willen, waar ze willen en wanneer ze willen neemt het belang van SRL toe. Dit onderzoek kijkt naar de relatie tussen SRL op basis van zelfrapportage en daadwerkelijk studentgedrag binnen online onderwijs.
VOR ICT bijeenkomst 18 januari 2018 – In gesprek met promovendi https://t.co/iUeKgm3XSc