Van de reclame naar de praktijk….

Ik heb het nog niet getest, ik heb het krantje van deze makelaar doorgebladerd en gezien dat we gewoon nog maar even blijven wonen waar we nu wonen (mooie huizen overigens genoeg zag ik). Maar als onderzoeker ben ik natuurlijk meteen benieuwd naar gebruiksinformatie. Want, natuurlijk, leuk dat ze inspringen op een hype, maar levert het daadwerkelijk ook kijkers op? En maakt het voor kijkers verschil uit? Wegen de kosten van maken op tegen de snellere verkoop van huizen (is immers voor een makelaar een besparing)? etc.

We zullen het waarschijnlijk nooit precies horen. Dat is immers bedrijfsgevoelige informatie. Ik hoop dat de makelaar het wel zelf bijhoudt. Wellicht Jeroen even tippen als mogelijke spreker voor een volgende Nerdcafé. Natuurlijk is daar 3D/VR daar al vaker aan bod gekomen, maar als concrete toepassing in de praktijk, met uitleg over hoe ze het productieproces gestroomlijnd hebben, lijkt me dat wel de moeite waard.

[update]

Als ik nu op de site kijk, dan zie ik dat de tours zelf niet nieuw zijn, waarschijnlijk dus alleen het gegeven dat ze gratis zijn. De bestaande tours worden nu verzorgd door zien24.nl.
Als ik kijk naar dit huis (dit is een link die binnenkort natuurlijk stuk gaat als het huis verkocht wordt) vraag ik me overigens af of de 2D video of juist de 3D tour me het beste “gevoel” voor de woning geeft.