“Extra kosten kunnen bijvoorbeeld ontstaan bij belminuten en SMS-berichten die je buiten de bundel hebt gemaakt (logisch), gebruik van je telefoon in het buitenland (ook logisch) en de kosten van speciale betaalnummers (0900-nummers). Wellicht nieuw voor veel gebruikers is dat je voor het gebruik van normale voicemail (1233) apart moet betalen.”(bron)
Oei, lijkt me inderdaad vervelend als de rekening aan het einde van de maand een stuk hoger is dan verwacht. Ter aanvulling op de verdediging van T-Mobile zijn ook de kosten voor speciale betaalnummers helaas logisch.
De extra kosten voor betaalnummer én “servicenummers” is helaas een probleem waar mijn werkgever dagelijks mee te maken heeft. En ook met de iPhone naar Fontys bellen kost 60 eurocent per minuut + beltarief buiten de bundel (= 25 eurocent per minuut), dus in totaal 85 eurocent per minuut. Dat is duurder dan vanuit het buitenland naar een ‘gewoon’ nummer in Nederland bellen.
En er is niets wat je daar als bedrijf aan kunt doen.
Ik snap je rekensom voor bellen naar Fontys niet Pierre: Waarom 60 ct + bellen buiten de bundel?
Voicemail is voor zo ver ik dacht kostenloos.
Hoi Fred,
Nou in deze PDF staat dat dat het tarief is voor 087 servicenummers. En alle Fontys nummers zijn 087… nummers.
Bij "Afluisteren berichten en instellen of wijzigen voicemail vanuit Nederland" staat dat je "beltarief" betaald. "Visual Voicemail gebruik binnen Nederland" daarentegen is grati.
Dat Fontys 087 servicenummers hanteert lijkt me nauwelijks een argument om tegen de belkosten van (specifiek) de belkosten van de iPhone te waarschuwen. Volgens mij zijn bij alle providers de constructies vor mobiel bellen naar dergelijke nummers op identieke wijze geregeld.
Het tarief voor bellen naar voicemail is gratis volgens mij, dus ook daar lijkt me niet echt een probleem.
Ik zou eerder Fontys aanraden de (aspirant)klantonvriendelijke 087-nummers te dumpen. Je kunt lastig t-mobile aanwrijven dat Fontys dure servicenummers gebruikt.
Zucht. Volgens mij staat in het bericht ook "Ter aanvulling op de verdediging van T-Mobile zijn ook de kosten voor speciale betaalnummers helaas logisch."
Dat was dus een aanvulling van mij op het bericht bij iPhoneclub.nl waar ze dat niet zeiden.
Maar om toch even op je laatste opmerking terug te komen: die nummers zijn duur omdat de mobiele telecomproviders ze duur maken. Het zijn niet geografisch gebonden nummers waarvan je er steeds meer ziet, bijvoorbeeld bij VOIP aanbieders zoals XS4ALL.
Lees dit bericht maar eens voor een toelichting.
Tja, en wat dat tarief naar voicemail betreft moeten jullie het allemaal zelf maar weten. Ik heb geen iPhone, ik vertel ook alleen maar wat in het document van T-Mobile staat.
Ik begin haast te denken dat ik te kleine letters gebruik….
Ben ik even blij met mijn iPhone uit België! Denk dat goed is om nog even te wachten met het aanschaffen van de iPhone over enkele maanden is het nieuwe er wel vanaf en zal T-mobile vast andere contracten gaan aanbieden. Overigens kan je de iPhone ook gewoon bestellen zonder iPhone abbonement! Dan heb je dus de normale kosten. Echter geen visual voicemail.
T-Mobile brengt de internet snelheid van haar bestaande abbo’s per 1 september omhoog dus ook dat wordt beter. Voor mij is een huidig PIT abbo in ieder geval genoeg voor een beetje mailen en browsen en google maps.
ik heb overigens geen last van slechte 3G dekkingen en allerlei bugs. Maar misschien heb ik gewoon geluk
<i>Zucht. Volgens mij staat in het bericht ook "Ter aanvulling op de verdediging van T-Mobile zijn ook de kosten voor speciale betaalnummers helaas logisch." Dat was dus een aanvulling van mij op het bericht bij iPhoneclub.nl waar ze dat niet zeiden.</i>
Opes, overheen gelezen (kleine letterjes he )
In mijn huidige t-mobiel abo is bellen naar voicemail gratis, als in: 1233 is een nummer met een beltarief van ¤ 0,00. De prijslijst van t-mobile is daar inderdaad op z’n zachtst gezegd wat dubbelzinnig over