Server move….

 Gepubliceerd door om 09:58  Persoonlijk
jun 222007
 
“This message is just a quick note to inform you that your account has been moved from zuma to roscoe. If you did not request this move, do not fret. It is just part of our efforts to spread load and make your hosting experience more pleasant. Keep in mind that if you have been accessing your account by going to zuma.dreamhost.com (which has never been the preferred method) that this will stop working. You should always access your account by logging into your domain name directly instead. This should not affect any of your services, but should you notice any problems, please contact us via our web control panel here…”

Ehm, nee dus, dat ging niet helemaal probleemloos zoals jullie hebben kunnen merken. Ik kreeg gisteren twee mailtjes van support, de eerste om te melden dat de maatregelen die ik genomen had om de CPU belasting op hun servers te verlagen geholpen hadden. Er waren nu twee gebruikers die meer CPU verbruikten. Maar omdat de server waar ik op zat toch wat vol raakte wilden ze mij naar een andere server verplaatsen voor een betere load-balance.
Het tweede mailtje staat deels hierboven en geeft aan dat de move al in gang gezet was (kwam tegelijktijd binnen).
Helaas ging het niet helemaal probleemloos. Eerst werkte de FTP-toegang niet (terwijl ik wel op de aanbevolen manier contact maakte) en daarna werkte de site hier opeens niet meer. Als je rechtstreeks naar hier kwam kreeg je een 404-melding en op http://www.gorissen.info/ kreeg je de melding error id: “bad_httpd_conf” en de toevoeging We apologize for the inconvenience. Please contact the webmaster/ tech support immediately to have them rectify this. Dat deed ik dus, maar na een eerste initiële reactie (waarin ze naar mijn FTP inloggegevens vroegen die ik ze helaas niet wilde geven) bleef het stil. Vreemd was ook dat de andere sites het wél deden. Vanochtend (8 uur later) werkte de FTP login wel, maar de site hier niet. En nog steeds geen reactie van support.

Inmiddels heb ik ontdekt hoe ik het zelf kan oplossen terwijl ik toch niet aan dat httpd.conf bestand kan.
In het controlpanel kun je aangeven uit welke map op de server een domein zijn bestanden krijgt. Voor gorissen.info heb ik dat eerst aangepast naar een andere map, gewacht dat de wijziging was doorgevoerd en daarna teruggezet naar de oorspronkelijke map. Wat ik hoopte was dat daarbij het http.conf bestand gewijzigd/aangepast/hersteld zou worden. En dat bleek gelukkig het geval.
Een ongebruikelijk knullig optreden van de Dreamhost support.

Deel dit bericht:

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.