“Vandaag lanceren de drie SURF-organisaties, SURFfoundation, SURFnet en SURFdiensten een huisstijl die uiting geeft aan de nieuwe positionering van het merk SURF. De SURF-organisaties gaan meer gezamenlijk naar buiten treden. De naam SURFfoundation wordt in gebruik genomen voor de activiteiten van het bureau van Stichting SURF. SURF is de samenwerkingsorganisatie waarin universiteiten, hogescholen en onderzoeksinstellingen samen werken aan grensverleggende ICT-innovaties. De diensten van SURF worden door de nieuwe huisstijl beter herkenbaar gemaakt voor gebruikers, partners en bestuurders.”(bron)
Vandaag ging de nieuwe huisstijl en naamgeving van SURF “live”. Overigens prachtig getimed met het in mijn postvak verschijnen van het nieuwe gezamenlijke blad. Niet alleen de logo’s zijn vernieuwd, ook de naamgeving van het onderdeel dat eerst “Stichting SURF” heette is aangepast. Die naam werd namelijk zowel voor het overkoepelende orgaan als voor het onderdeel met de platformen ICT en Organisatie, ICT en Onderzoek en ICT en Onderwijs (waar SURF SiX / SURF Standaarden toe behoort). Dat deel (met de platformen) gaat voortaan door het leven als SURFfoundation en de term SURF wordt gebruikt voor de combinatie van SURFfoundation, SURFnet en SURFdiensten.
Of het er helderder op wordt moet je mij eigenlijk niet vragen. Ik snapte eerst ook hoe de organisatie in elkaar zat. Dus dat is een vraag om te stellen aan de mensen die het voorheen niet helder vonden.