SURF en DU organiseren seminar over LCMS

“Wilt u ook ontdekken wat de mogelijkheden zijn van Learning Content Management Systems? Kom dan naar de LCMS-bijeenkomst die SURF en de Digitale Universiteit (DU) organiseren op 25 juni a.s. in Amersfoort…

(bron)

Surf en de Digitale Universiteit organiseren samen een dag over LCMS-en.
Het verhaal gaat verder met:

“Om u een goed beeld te geven van de mogelijkheden van een LCMS, zal veel aandacht worden besteed aan zowel de organisatorische als de functionele en didactische aspecten. En hoe gaan we verder met LCMS in de toekomst? Ook op die vraag geven wij u graag antwoord.

Deze dag is bedoeld voor beleidsmedewerkers, ICTenO-medewerkers en onderwijsontwikkelaars, voor mensen die zorgen voor de implementatie van nieuwe onderwijssystemen en voor degenen die zich bezighouden met standaarden en functionaliteiten van onderwijssystemen. Vanzelfsprekend biedt dit seminar ook interessante informatie voor de docent.”

(bron)

Ik ben na zo’n tekst bij voorbaat erg sceptisch. Het riekt namelijk gewoon naar zo’n dag waar veel gebakken lucht verkocht gaat worden. Het is maar goed dat het inschrijfformulier nog niet online staat, want op basis hiervan geef ik geen 125 EURO aan inschrijfgeld uit.

Dan toch nog maar even de informatie die er wel al staat:

Tom Carey

De eerste keynote spreker is Tom Carey, associate vice-president Resources and Innovation en professor Management Sciences van de University of Waterloo, Canada. Hij gaat in op de ontwikkeling van de community functie van (én door) het gebruik van een LCMS. Tom Carey heeft zijn sporen verdiend bij een aantal belangrijke initiatieven rondom herbruikbare leerobjecten, zoals het bekende MERLOT-initiatief en het recente Canadese EduSource-programma. Hij verhaalt over zijn ervaringen bij ontwerp en implementatie van LCMS-en aan de hand van sprekende voorbeelden.

Hannelore Dekeyser

Hoe kan een LCMS bijdragen aan de kwaliteit van het onderwijs voor de student? Hannelore Dekeyser, zaakvoerder Educational Technology bij Ter Wadding Consultancy, besteedt tijdens de tweede keynote aandacht aan de consequenties van het invoeren van een LCMS voor de organisatie vanuit het perspectief van de student. De student wil graag flexibel onderwijs op maat. Wat betekent dit? Hoe kun je dit als organisatie realiseren en wat kan hierbij de rol van LCMS zijn? Hannelore Dekeyser is zelfstandig adviseur op het gebied van onderwijsinnovatie in het hoger onderwijs.

Alun Hughes

Alun Hughes, hoofd Learning and Information Services van het UHI Millennium Institute in Schotland is de derde en afsluitende keynote spreker. Deze expert zal op onnavolgbare wijze vanuit pedagogisch perspectief ingan op het belang van het managen van Learning Content. Hierbij legt hij relaties met de digitale leeromgeving, functionele en technische aspecten en hot issues bij implementatie. U kunt een brede, integrale beschouwing verwachten over de diverse kanse en beperkingen die voor iedere vertegenwoordiger vanuit het hoger onderwijs een boeiende ervaring zal zijn.

Nou, even afwachten wat de rest van het programma gaat inhouden, en dan een definitieve beslissing over wel of niet gaan.