apr 242007
 

Vanochtend tijdens de Natschool Gebruikersdag 2007 heb ik tijdens de sessie “Zoeken naar een speld in een hooiberg: hoe maken we de hooiberg groter?” een aantal screencasts laten zien die stap voor stap het traject uitleggen van het gebruik van Natschool als repository voor leermaterialen in combinatie met LOREnet.
Ik heb de filmpjes allemaal in één bericht gezet om niet weer de hele pagina te vullen ermee, maar het betekent wel dat via de RSS-feed alleen de bestanden van de eerste screencast automatisch mee komen. De rest zul je eventueel handmatig moeten downloaden.

#1 het uploaden van materialen naar de Natschool materialenbank (1 minuut en 46 seconden)
In het voorbeeld ga ik uit van een Word-document en een AVI-videobestand dat ik buiten Natschool gemaakt heb en eerst toevoeg aan het studiedeel van de materialenbank.
Streaming
* Streaming WMV
* Streaming Quicktime
Downloaden
video WMV versie video Quicktime versie
#2 het toevoegen van metadata aan die materialen (6 minuten en 25 seconden)
Ik voeg aan een van de twee bestanden metadata toe met het voor Fontys ontworpen metadataformulier.
Streaming
* Streaming WMV
* Streaming Quicktime
Downloaden
video WMV versie video Quicktime versie
#3 het in de repository plaatsen van de materialen (2 minuten en 38 seconden)
Daarna plaats ik de materialen in het repositorydeel van de materialenbank.
Streaming
* Streaming WMV
* Streaming Quicktime
Downloaden
video WMV versie video Quicktime versie
#3b testmogelijkheid (8 minuten en 3 seconden)
Niet getoond vanochtend wegens tijdgebrek: een technisch uitstapje dat laat zien wat er door de harvester opgehaald wordt.
Streaming
* Streaming WMV
* Streaming Quicktime
Downloaden
video WMV versie video Quicktime versie
#4 Materialen zoeken en importeren (3 minuten en 52 seconden)
De laatste stap: het zoeken van de materialen in de LOREnet-portal en het weer importeren van die materialen in Natschool.
Streaming
* Streaming WMV
* Streaming Quicktime
Downloaden
video WMV versie video Quicktime versie

Deel dit bericht:

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.