Ik zit op het moment te kijken en luisteren naar het tweede IMS Webinar. De vorige keer was in mei, deze keer is het onderwerp: IMS Webinar: Integrated Assessment Products and Strategies: Gauging Student Achievement and Institutional Performance. Net als vorige keer was de webinar vrij (en gratis) toegankelijk voor iedereen, je had je alleen even moeten aanmelden via de IMS website. Met 77 deelnemers (sinds de screenshot is het aantal dus nog toegenomen) is de opkomst zeker niet slecht. We hebben de intro van Rob Abel, de presentatie van Neil Allison (Blackboard) en die van Sarah Bradford (eCollege) net gehad. Zometeen komen David Smetters (Respondus) en Colin Smythe (namens IMS) nog aan bod. Elke spreker heeft maar 10 minuten, en we liggen nog redelijk op schema, best knap dus. Interessante verhalen om te horen deels ook omdat het weliswaar (bij de meeste presentaties) niet specifiek over QTI gaat, maar dit wel de bedrijven zijn waarvan het van belang wordt dat ze die afspraken gaan ondersteunen en omgekeerd, QTI natuurlijk wel moet (blijven) passen binnen hun omgevingen. Overigens, ik begrijp dat de inschrijvingen vol zaten (geen idee wat het maximum aantal precies was) én dat de opname (audio + slides) achteraf beschikbaar komt is.
[Update: 22:36 uur] Kijk zo hoort dat dus, er is eigenlijk ook geen reden waarom het online krijgen van de opname langer zou moeten duren: je kunt hier de link vinden naar de opname van vanavond. Je komt dan bij een scherm waar je kunt kiezen tussen het gewoon invullen van je naam of het invullen van een gebruikersnaam en wachtwoord. Uiteraard kies je dan voor het eerste. Daarna kun je de webinar beluisteren terwijl de slides meelopen. Je kunt via een popupscherm naar bepaalde punten in de presentatie springen.