Als de use-case in je reclamefilmpje onrealistisch is…


Hoe kun je dan van me verwachten dat ik de toepassing serieus neem?

Ik heb naar het filmpje gekeken met de nieuwe onderzoekers waar we nu gesprekken mee voeren in mijn achterhoofd. Goed, wellicht hebben we als hogeschool onze zaken wat dit betreft gewoon ook slecht voor elkaar. Als ik kijk naar de training die mijn jongste online moet volgen voor zijn baan achter de kassa bij de AH of voorheen als bezorger bij Domino’s, dan hebben zij daar heel wat meer e-learning klaar staan. Maar zou dat niet ook kunnen zijn omdat veel van die baantjes duidelijker omschreven zijn en voor meer mensen identiek?
Maar bij Domino’s moest hij de training met info over nieuwe acties, nieuwe soorten pizza’s die ze tijdelijk hadden, doorlopen hebben voordat de actieweek van start ging. Zo’n voorbeeld in het filmpje waarbij een medewerker onder een (hoge) radiotoren staat en zich dan blijkbaar realiseert dat hij de juiste training ervoor nog niet gevolgd heeft, dat wil je toch niet als uitgangspunt voor je interne professionalisering?

Waarom ik me daar überhaupt druk over maak? Omdat ik ervaring heb met mensen die, niet echt gehinderd door verstand van zaken, riepen dat Sharepoint een prima leeromgeving was. Laten we dat nu niet ook van Teams gaan roepen. Ja, er zijn scenario’s waarbij het handig is om het niet alleen voor online lessen te gebruiken. Nee, je moet niet verbieden dat docenten/leraren er ook materiaal delen met studenten/leerlingen, check gewoon even of het inderdaad een zinvol scenario is. Zo ja, dan ondersteunen.
Maar verwacht nou toch niet dat als je zoiets als Teams hebt, het hele proces rondom je professionalisering of training of onderwijs, opeens magisch vanzelf goed gaat komen.

0 0 stemmen
Bericht waardering
1 Reactie
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
trackback

Als de use-case in je reclamefilmpje onrealistisch is… https://t.co/ptppqydhH5