Jan 142014
 

sugarsync Ik kreeg een mailtje van SugarSync. En eerst was ik daar een beetje verontwaardigd over. Maar nu ik er een blogpost over aan het maken ben, is het een heel grappig verhaal aan het worden.
Goed, waarom niet blij met de mail. Nou, deels al vanwege de schreeuwende kop “Your Account Will Be Deleted”. O ja?
Ja, net als ook andere bedrijven wel doen, verwijderen ze blijkbaar van tijd tot tijd de accounts die al 3 maanden of langer niet gebruikt zijn. Slim, dan gooi je namelijk ongebruikte accounts er tenminste tussenuit.
Op het laatst stuur je dan nog even een mail met die waarschuwing zodat gebruikers die je product/dienst toevallig een tijdje wat minder gebruikt hebben, de kans krijgen om snel weer actief te worden en het account in de lucht te houden.

Maar daar kom je bij SugarSync niet al te gemakkelijk mee weg. Zo lijkt het tenminste.

De opties die je krijgt 1) upgraden naar een betaald account of 2) verwijder je account.
Geen optie dus om je account weer actueel te maken.

Maar…het lijkt er op dat die optie er wél is.
Ik ging namelijk naar de site en wilde inloggen. Lukte niet, wachtwoord vergeten/kwijt. Wachtwoord gereset, ingelogd, kreeg ik deze melding:
sugarsync_2
Hé, dat is aardig. Geen 10GB extra gratis, geen 1GB gratis. Nee, 375MB omdat ik zo’n trouwe klant ben. Maar…jullie hadden me net een mail gestuurd om te vertellen dat het account opgeheven zou worden?

Ik heb een tweetal bestanden naar de site geüpload. Ik ben nu benieuwd of dat voor de komende 3 maanden als voldoende activiteit geldt om het account te laten bestaan. Niet dat ik het persé nodig heb, ik gebruik Dropbox, Skydrive en Google Drive voor online opslag. Maar voor af en toe testen is het wel handig.
Alhoewel, af en toe..
sugarsync_3
Het was dus al meer dan 3 jaar (niet maanden) geleden dat ik er voor het laatst een nieuw bestand naar toegestuurd had. Het lijkt me inderdaad wel duidelijk dat de kans dat ik ooit een betalende actieve klant wordt niet zo heel groot is. Het zou dus logisch zijn als Sugarsync mijn account nu, ondanks de activiteiten van vandaag, gewoon de nek om draait.
Wat vindt jij? Logisch als ze het account zouden killen?

Deel dit bericht:

  2 reacties aan “SugarSync: Welke slechte gebruikers wil je écht kwijt?”

Reacties (1) Trackbacks (1)
  1. Ik kreeg dezelfde mail. Heb het maar weer eens geïnstalleerd. Hoewel ik Dropbox, Cubby, Skydrive, Box, Copy, Mediafire en Google Drive al heb (en ik heb ooit ook een Mega account aangemaakt, maar dat liep niet zo lekker en ik ben daar mijn inloggegevens van kwijt). Ben benieuwd nu ik een map heb aangeduid om te synchroniseren of mijn account blijft bestaan.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.