Nov 042012
 

SMILE staat voor “Stanford Mobile Inquiry-based Learning Environment”. Het is een systeem waarbij studenten vragen kunnen bedenken bij de stof waarbij andere studenten daar dan weer antwoord op kunnen geven. Op zich niet zo heel spannend, zelfs niet dat het met mobiele apparaten gebeurt, want als je die (zoals in dit project gebeurt) aan de studenten uit moet delen, dan hangt daar een aanzienlijke kostenpost aan vast. Een optie met een mobiele interface in plaats van een app, die er voor zorgt dat het ook goedkoper is om andere besturingssystemen dan alleen Android te ondersteunen, lijkt me dan wel zo handig.

Grappig was dat de software-omgeving niet op een grote centrale server staat, maar dat er gebruik gemaakt wordt van een wat stevigere plug-computer die als lokale hotspot dienst doet. Dat maakt het een kwestie van plug-and-play voor een docent, ook in omgevingen waar er nog geen draadloos netwerk beschikbaar is. Een educatieve hotspot in de klas dus. Een beetje als een Sheevaplug met stevige Wifi dus. Zoiets hadden we twee jaar geleden al, het zijn dus maar kleine stapjes die gezet worden.

Zie ook de SMILE projectpagina en dit achtergrondartikel (PDF!).

(bron: armdevices.net)

Deel dit bericht:

  Een reactie aan “SMILE: Een educatieve hotspot in de klas”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.