okt 082012
 

Het leek me verstandiger om het niet over “misleidende reclame” te hebben, al kwam de term “kletspraatjes” wel heel duidelijk in me op toen ik het aanbod van Wireless Circle zag voor internet op je mobiel. Slechts € 5,08 per maand. Nee, niet echt. Maar ja, dat weet iedereen natuurlijk meteen als je de pagina ziet. Immers, er staat “voor de eerste 9 maanden” en daarna is het wat duurder. En er staat ook dat je eenmalige aansluitkosten betalen moet. Toch moet je even goed rekenen om te ontdekken dat je voor de totale looptijd van 24 maanden daarmee op die manier gemiddeld € 15,50 per maand betaald, toch ietsie meer dan €5,08 per maand.

Wireless Circle is niet de enige die het op deze manier doet. Ook Hi heeft een heel mooi aanbod. Inclusief korting voor €10,16 per maand, maar eigenlijk (vanwege de ook hier aanwezige eenmalige kosten en het gegeven dan die korting maar voor 6 van de 24 maanden van kracht is) voor gemiddeld €16,29 per maand.

Het kan ook anders, een (redelijk willekeurig) voorbeeld daarvan is Ben, daar geldt de korting gewoon voor de hele looptijd van het contract en zie je dus meteen wat je elke maand kwijt bent.

Wie zou er nu meer abonnementen verkopen? Accepteren ‘wij’ deze verkooptactieken gewoon? Ik zelf zou het waarschijnlijk negeren als zo’n aanbod uiteindelijk het meeste waar voor mijn geld zou bieden, maar dan zou het helder communiceren van de daadwerkelijke maandelijkse kosten alleen maar helpen. Dus, wat is nou eigenlijk de opbrengst hiervan voor de telecomprovider?

  Een reactie aan “Wat is de opbrengst van een onduidelijk aanbod?”

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.