Het Apple effect is voordelig voor iedereen

Kindle DX Als je nog niet meegekregen hebt dat Apple op 27 januari een evenement organiseert waarop volgens “iedereen” dan eindelijk de Apple tablet / iSlate / iPad aangekondigd zal gaan worden, dan lees je heel andere nieuwsberichten dan bij mij in Google Reader voorbij komen. Want anders is er niet langs door te kijken.

Het laat maar weer eens zien dat Apple de kracht van het opbouwen van een hype nog voordat een product gelanceerd is nog steeds perfect beheerst. Er is nog niks, maar de fans maken zich al weer op voor het volgende succes in een strijd met een fictieve vijand. Ikzelf wacht liever totdat het product er is voordat ik uitspraken ga doen over de vraag of Apple wéér een industrie fundamenteel gaat veranderen.

Ik vind het echter wel mooi dat er in ieder geval één speler in die industrie die onder vuur zou komen te liggen, Amazon, zich blijkbaar wel zorgen maakt. Want in de aanloop naar de aankondiging van Apple heeft Amazon het gas vol open staan als het gaat om het uitrollen van vernieuwingen.
Dat ze niet op hun lauweren aan het rusten zijn, was al duidelijk. De uitrol van de Kindle 2 en Kindle DX naar meer dan 100 landen buiten de VS is absoluut een mega-klus geweest vanwege de afspraken die op lokaal niveau met mobiele telefonie-aanbieders gemaakt moesten worden.

Deze week kwam daar bij:

Kijk, dus zelfs als de aankondiging van Apple komende week tegen valt, hebben we met z’n allen toch al weer heel wat gewonnen. 🙂