Nieuwe Google layout #2

i-Marco - Klik voor grotere versie
“This post is about the world’s most popular homepage. It’s a really simple page but it’s done remarkably poorly in terms of frontend web development. It’s pretty much beyond me how a multi billion corporation manages to make such a poor effort when it comes to the most visited webpage on the planet.”

(bron)

Daar waar het mij afgelopen week vooral om het uiterlijk van de Google zoekpagina ging, keek Marco van Hylckama Vlieg (overigens werkend voor Yahoo! Europe) naar het innerlijk van de meest gebruikte zoekpagina ter wereld.
Hij beschrijft wat er allemaal wel niet goed is aan de wijze waarop de pagina opgebouwd wordt, ook al heeft hij begrip voor de mogelijke verklaring er voor. De Google pagina ziet er namelijk in elke browser (jong en oud, met alle features aan of uit) bijna exact hetzelfde uit.
Toch kan hij het niet laten om een betere pagina te ontwerpen die bijna net zo goed aan die vermoedelijke eis van Google voldoet. En hij beschrijft hoe hij dat zou doen.
Grappig natuurlijk die wens van mensen om het product van de concurrent te verbeteren. :-)

0 0 stemmen
Bericht waardering
2 Reacties
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
Marco
16 jaren geleden

Het is grappig hoe mensen, ondanks dat ik duidelijk aangeef dat waar ik werk niets met dit experiment te maken heeft dit toch aangrijpen om het een en ander net een tikkie minder belanghebbend te maken, al dan niet met een knipoog.

Misschien had ik er aan toe moeten voegen dat behalve dat mijn werkgever niets met dit verhaal te maken heeft ik ook niet werk aan zoekdiensten? Er gebeurt wat meer dan slechts alleen search op mijn werk :)
Ik kan je verzekeren dat ik dit artikel ook geschreven zou hebben als ik voor Amazon zou werken.

Pierre
16 jaren geleden

Hoi Marco,

Voor zover je die verwijzing naar je werkgever ziet als "net een tikkie minder belanghebben maken" komt dat toch echt voor rekening van je eigen perceptie.
En van de andere kant wat het toch ook een detail waarvan ik vond dat ik het niet aan de lezers hier moest overlaten om toevallig (na doorklikken op je about) achter te komen.

Ik doe dat bij mijn eigen posts waar ik dat nodig vind zelf ook, ook al schrijf ik eveneens alles op persoonlijke titel. En daarmee geef ik dan niet aan "dus dit hoef je niet te geloven of minder waardevol te vinden".