Internetbellen

Internetbellen - Klik voor grotere versie
“KPN moet voor vrijdagmiddag de problemen oplossen die duizend klanten hebben met internetbellen. Dat ultimatum heeft de Consumentenbond het telecomconcern gesteld. De belangenorganisatie bemiddelt namens duizend van haar leden met KPN over hun klachten over internetbellen.”

(bron)

Vervelend, maar logisch, de berichten over de problemen die KPN heeft met het in de lucht brengen en houden van haar internetbellen-voorziening. Het blijk ook voor de telecomgigant niet eenvoudig om het trucje dat ze op de ‘oude manier’ wel al stabiel en betrouwbaar voor elkaar kregen ook via het net te realiseren. Ben ik toch tevreden met mijn hybride oplossing waarbij binnenkomende telefoontjes via KPN lopen (kosten 9 euro per maand), waarbij ik die KPN-lijn als backuplijn heb (die altijd werkt ook als de stroom uitvalt en waarmee ik indien nodig 112 kan bellen) terwijl het bellen via Voipdiscount en mijn Speedtouch me zo’n 10 euro per 5 a 6 maanden kost (inclusief mijn conference-calls naar de VS, zonder aanvullende abonnementskosten). Eenmalige kosten: 115 euro voor de Speedtouch (die tevens ADSL 2+ modem is en Wifi bevat). Daarbij kan ik dan gewoon mijn bestaande Profoon Dect-toestellen blijven gebruiken zonder dure VOIP-toestellen aan te hoeven schaffen. Werkt op elke (voldoende snelle, weet niet precies waar de ondergrens ligt) ADSL-verbinding.

Wel grappig is natuurlijk het lijstje gesponsorde links dat je te zien krijgt als je in Google op ‘internetbellen‘ zoekt. Daar staan KPN en de Consumentenbond gebroederlijk onder elkaar.

0 0 stemmen
Bericht waardering
1 Reactie
Inline Feedback
Bekijk alle reacties
ivon
17 jaren geleden

makkelijk thuis