Social software: nieuwe mogelijkheden voor communicatie?

Nog een symposium waar ik aanwezig zal zijn als spreker:

Symposium Babylon 2007 – Social software: nieuwe mogelijkheden voor communicatie?
Ook dit jaar organiseert SVBC Babylon een symposium over een onderwerp gerelateerd aan de opleiding Bedrijfscommunicatie. Het onderwerp van dit jaar is social software en de mogelijkheden die dit biedt voor communicatie. Op 29 mei 2007 vindt het symposium plaats in Huize Heyendaal, op de campus van de Radboud Universiteit

In een maatschappij die steeds meer gemedialiseerd raakt, zijn media niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Social software is software waarmee groepscommunicatie ondersteund wordt. Hyves, YouTube, MySpace, Second Life, allemaal voorbeelden van mogelijkheden om een nieuw soort groepscommunicatie mogelijk te maken. Door middel van nieuwe technologieën ontstaan nieuwe, sociale groepen en ‘communities’. Social software is ‘hot’. Maar wat betekent dit nu voor de communicatie? Kan men social software wel als een nieuwe bestempelen of is het een geval van ‘oude wijn in nieuwe zakken’? Tevens rijzen er vragen als: Kun je zakelijk wat met social software? Waarom investeren bedrijven in bijvoorbeeld Second Life en Hyves? Loopt communicatie anders in de nieuwe online communities? Welke rol kan de overheid hierbij spelen? Zijn er gevaren gebonden aan social software?”

Doelgroep zijn studenten Bedrijfscommunicatie, studenten van andere studierichtingen, alumni, hoogleraren, docenten en andere medewerkers binnen de Faculteit Letteren.