Egosearch als testmiddel

“Here’s the first test I use to decide whether a search engine (that is relevancy based like Google, Yahoo, MSN, or Ask) deserves praise over Google: put in my last name and see if it ranks that properly.”

(bron)

Robert gebruikt zijn eigen naam als testmiddel voor het vaststellen of een zoekmachine goed is of niet. Hij geeft aan dat het een goed genoege test gebleken is. In mijn geval kom ik er niet ver mee:
* Google
* MSN
* Yahoo
* Ask
Mijn naam is (net als die van Rober Scoble) voldoende uniek in het Nederlandstalig deel van het web om veel hits op te leveren die daadwerkelijk om mij gaan. Twee uitzonderingen: ik ben niet de eigenaar van een assurantieënkantoor en ik heb geen blog op blogs.opml.org
Voor het overige zit er wat variatie in de soort bronnen die ze opleveren, maar niets wat er écht uit springt.

ask.com - Klik voor grotere versie Google - Klik voor grotere versie MSN - Klik voor grotere versie Yahoo - Klik voor grotere versie

Het blijft natuurlijk wel een goede smoes: ‘nee hoor, ik was niet aan het egosearchen, ik was een zoekmachine aan het testen!’. ;-)