Universiteit Leiden over blogs in het onderwijs

Natascha Lubberding heeft een aantal mensen van de Universiteit Leiden gesproken die voor hun werk gebruik maken van een weblog. De resultaten daarvan staan nu online in de vorm van een viertal filmpjes. Mooi!

Natascha schrijft ook het productieproces en ook dat is leuk (en herkenbaar!) om te lezen:

“Een leuke onderneming: mijn eerste filmpjes in elkaar zetten, de bekende valkuilen instappen en weer uitklimmen (verkeerde belichting, zelf te hard ‘hmmm’ en ‘ja’ erdoorheen murmelen, onhandige filmhoek kiezen…). Het monteren vond ik veel moeilijker: niet de software (ik heb Pinnacle Studio 9 Plus gebruikt. Simpel, en eigenlijk al heel snel te beperkt in de mogelijkheden. Volgende keer wil ik graag Adobe proberen), maar vooral het redigeren van de tekst is veel ingewikkelder bij beeldmateriaal: je bent veel afhankelijker van de exacte formulering die is gebruikt door de geinterviewde dan bij bijvoorbeeld geschreven tekst. Daardoor moet je soms veel rigoreuzer materiaal weggooien. Maar ook bij het monteren van videomateriaal geldt: schrijven is schrappen en less is more :-)

(bron)